sobota 1. októbra 2016

Mesiac knihomoľa 3

Prvý mesiac školy je (dúfam) úspešne za nami. So začiatkom školského roka prichádzajú písomky a skúšania, čo v mojom prípade znamená jediné- menej času na čítanie. Preto som sa rozhodla užiť si ešte ako-také voľno, čo sa školy týka a dobehnúť resty v čítaní. Čoraz chladnejšie počasie mi v tom dopomohlo a ja som za september prečítala 5 kníh a jednu rozčítala. Tiež sa mi podarilo nadviazať spoluprácu s kníhkupectvom megaknihy, za čo som naozaj rada, keďže ide o moju prvú spoluprácu.

Aké knihy som si kúpila?
Ako každý správny knihomoľ som prvú výplatu z brigády minula práve na knihy a obohatila si tak svoju zbierku. A keďže viem, že počas školského roka veľmi rýchlo strácam motiváciu, dala som si predsavzatie, že si na konci každého mesiaca kúpim knihu ako odmenu a nakopnutie do ďalšieho mesiaca zároveň. Do kníhkupectva som si zobrala len 15 eur, aby som neminula hneď všetky peniaze a dúfala som, že sa nejaká knižka nájde. Našla sa, a nie len jedna, ale rovno dve. Tiene nad Veligradom som prevracala v mysli už odkedy som vedela, že má kniha výjsť. Voľba bola teda jasná, no ešte stále mi ostalo pár eur nazvyš a ja som uvažovala, či nájdem knižku, ktorá sa do limitu zmestí. Šťastie mi poprialo a ja som medzi policami vypátrala Antibohyně od Kendare Blake za necelé 4 eurá. No neber to!  

Ivana Jungová- Tiene nad Veligradom, Legenda o Braslavovi: 
Prvá časť trilógie Legenda o Braslavovi je oslavou priateľstva, lásky a vernosti. Po boku smrteľníkov žijú v príbehu i nadprirodzené postavy, v ktoré verili naši predkovia.Ocitneme sa na území Veľkej Moravy v druhej polovici 9. storočia, v okolí Veligradu, hradiska obkoleseného rozvetvenou riekou Moravou. V blízkom lese Dobrogu sa na mohutnom skalnatom brale usídlilo zvláštne zviera - bájny gryf. To miesto vzbudzuje strach, nik sa tam neodváži. Jedného dňa však presvedčí syn vládnuceho kniežaťa dvoch pastierov Bojana a Rodana, aby mu k obávanému miestu ukázali cestu. Stretnutie s gryfom vyvolá celý sled udalostí, ktoré už nemožno zvrátiť. Podarí sa chlapcom zvládnuť dary od gryfa, ktoré nechtiac dostali? Utají Bojan pred ostatnými svoj nový dar rozumieť reči zvierat a Rodan schopnosť vidieť nadprirodzené bytosti? Navyše si na Veligrad už dlhú dobu brúsia zuby Frankovia. Kupecké výpravy so soľou prepadávajú lupiči a počas dlhej zimy ľudia podľahnú chorobám, strachu a neistote. Zdá sa, že jediné riešenie ponúka legenda o bájnom Braslavovi, ktorý v časoch núdze prisľúbil ľuďom pomoc. Poslovia sa však môžu vydať za ním iba vtedy, keď sa Lesná brána v Dobrogu otvorí. No tá zostáva naďalej zatvorená.

Kendare Blake- Antibohyně:  Staří bohové neumírají…
Aspoň si to Athéna myslela. Jenže pak jí pod kůží začala vyrůstat pírka, která jí zahltila plíce jako nějaká podivná rakovina, a Hermése sužovala spalující horečka. Tím skončil jejich poklidný věčný život ve zdraví.
Athéna a Hermés putují světem a zoufale hledají příčinu svého pomalého, bídného umírání. Cestou získávají spojence a odhalují pradávné i nové protivníky. Pátrání je zavede ke Cassandře, obyčejné dívce, která se kdysi coby vědma těšila přízni a ochraně jednoho z bohů.
Dnes už se Cassandra do života bohů nijak neplete, vlastně ani netuší, že existují. Přesto by mohla hrát klíčovou úlohu ve válce, k níž se schyluje. 
Královna bohů Héra se spojila s dalšími antickými obyvateli Olympu, kteří ve snaze prodloužit vlastní život vyvražďují své rivaly. Touha přežít z nich udělala antibohy, ubohé karikatury jejich někdejší slávy. Athéna bude potřebovat nějaké trumfy, protože život nesmrtelníků jen tak nevyhasne. 
Každý z nich umírá po svém. Někteří se zadusí peřím. Z některých se stanou příšery. Ale všichni zuří až do posledního dechu.
Nadešel čas války bohyň.


Aké knihy som  prečítala?
1.Koncom augusta som rozčítala, a behom prvého septembrového týždňa dočítala, knižku Between the Lines od dvojice spisovateliek Jodi Picoult a Samanthy van Leer. Knižka je prvý dielom ku knihe Láska mezi písmenky. Celkovo ma príbeh uchvátil a pripomenul mi, že je dôležité snívať. Knižku som čítala v angličtine, avšak slovná zásoba nebola až tak náročná a ja som takmer nepotrebovala slovník.

2./3.Počas dvoch dní som si „zgustla“ na prvých dvoch dieloch Narnie. Aj keď ide o knižky pre mladšie ročníky, na svoje si prídu všetky vekové kategórie. Knižky sa čítajú ľahko a sú záležitosťou pár hodín. Povedala by som, že ide skôr o oddychovku, takže v nich žiadne zložité opisy a rozumovanie nečakajte.

4. Talon mi od júla ležal v poličke a ja som sa konečne odhodlala prečítať si ho. Rovnako ako pri Saeculum, aj tu som ľutovala, že som tak neurobila skôr. Milujem fantasy knihy a ešte viac milujem draky. Je mi jedno, či ide o detskú knižku, alebo nie. Ak je to fantasy, sem s ňou! :D

5.Ďalšou prečítanou knihou bola Iskra v Popole, ktorú mi na recenziu poskytlo kníhkupectvo megaknihy. Knižku som si naozaj užila a po jej prečítaní som ešte dlho civela do stropu. A keďže sa mi na preklad druhej časti čakať nechce, prečítam si ju v angličtine.

6.Pred pár dňami som rozčítala knižku od slovenskej spisovateľky Ivany Jungovej. Tiene nad Veligradom ma uchvátili práve kôli deju, odohrávajúcemu sa v 9. storočí  na Veľkej Morave. Dejepis totiž milujem a bola som zvedavá, ako sa autorka popasuje s istými historickými udalosťami a aké postavy sa jej podarí vytvoriť. Zatiaľ sa mi príbeh páči, aj keď je určený skôr mladším čitateľom. Určite odporúčam.

Aké knihy som  dostala?
V tejto kategórii sa nachádza jediná kniha, a to už spomínaná Iskra v Popole od spisovateľky menom Sabaa Tahirová. Ešte raz ďakujem megaknihám za poskytnutie recenzného výtlačku. :))


A ako dopadol vás september? Koľko kníh ste prečítali a koľko ste si ich kúpili?

1 komentár:

  1. Já přečetla jen 4 knihy, ale pořídila jsem si jich 13. :D Z tvého seznamu jsem četla jen Jiskru v popelu a příběh se mi moc líbil, těším se na další díl. :)

    OdpovedaťOdstrániť