štvrtok 1. septembra 2016

Mesiac knihomoľa #2

Máme za sebou ďalší a bohužiaľ aj posledný mesiac prázdnin. S prvým septembrom teda prichádza druhý diel rubriky Mesiac knihomoľa. Počas augusta som sa opäť pokúsila prečítať čo najviac kníh, keďže spolu so začiatkom školského roka budem mať automaticky menej času. Aké knihy si teda môžem vyškrtnúť zo svojho zoznamu?

Aké knihy som si kúpila?
Počas tohto mesiaca sa moja peňaženka rozhodla voči nákupu kníh protestovať, a tak som si zaobstarala len jednu knihu. Voľba padla na 1. diel z rozprávkovej dvojknižnej série od spisovateliek Jodi Picoult a jej dcéry Samanthy van Leer. Knižka s názvom Between the Lines je mojou premiérou, čo sa týka čítania v angličtine a musím povedať, že aj keď som sa zo začiatku trochu bála, čítanie mi ide samo od seba.                                                   
Oficiálna anotácia Between the Lines: 
From the Number One bestselling author Jodi Picoult comes an enchanting fairy tale, written with her teenage daughter. Delilah knows it's weird, but she can't stop reading her favourite fairy tale. Other girls her age are dating and cheerleading. But then, other girls are popular. She loves the comfort of the happy ending, and knowing there will be no surprises.
Until she gets the biggest surprise of all, when Prince Oliver looks out from the page and speaks to her. Now Delilah must decide: will she do as Oliver asks, and help him to break out of the book? Or is this her chance to escape into happily ever after? Read between the lines for total enchantment...

Aké knihy som prečítala?
  • Tento mesiac sa mi konečne podarilo úspešne prečítať knihu Na kometě od J. Verna. Aj keď som veľkou fasnúšičkou tohto francúzskeho spisovateľa, kniha ma sklamala. Dej bol nezaujímavý, zbytočne natiahnutý a postavy boli doslova nudné. Pre mňa je táto kniha jednou z jeho najslabších. Hodnotím ju na 2/5.
  • Druhá knižka nesie názov Život jedna báseň a za svoj vznik vďačí spisovateľke Colleen Hooverovej. Knihu s tématikou učiteľ/ študentka som ešte nečítala, a tak som nevedela, čo očakávať. Knižka ma milo prekvapila. Príbeh bol dojímavý a donútil ma zamyslieť sa nad sebou, preto knihu hodnotím na 4.5/5. 
  • Ďalšou prečítanou knihou je posledný diel série Drahokamy od spisovateľky Kerstin Gierovej s názvom Zelená jako smaragd. Knihou by som bola úplne nadšená, nebyť hlavnej hrdinky Gwendolyn, ktorá neustále fňukala a sťažovala sa. Kde sa podelo to statočné a neoblomné dievča z prvých dvoch dielov? Musím ale priznať, že vyvrcholenie sa autorke naozaj podarilo. Dostala som odpovede na všetky svoje otázky, ktoré mi dovtedy vŕtali hlavou, takže moje hodnotenie je 3/5.
  • Nedávno dočítanou knižkou je hororovo naladená Anna krví oděná od spisovateľky Kendare Blake. Po knihe som siahla práve kvôli hororovej tématike a neľutujem. Napätie je dávkované v malých, ale dostačujúcich množstvách. Koniec bol naozaj prekvapivý a takmer mi navodil infarkt. Okamžite potrebujem druhý diel! Príbeh hodnotím na 4.8/5
  • Pár dní pred koncom augusta som rozčítala knižku Between the Lines od Jodi Picoltovej a jej dcéry Samanthy van Leerovej. Aj keď je v angličtine, číta sa neoveriteľne ľahko, takže mi do konca chýba už len necelých 100 strán (kniha má cca 350 strán). 

Aké knihy som dostala?
Zas a raz, veľké guľové. :D

Nuž, to by bolo na augustové mesačné zrhnutie všetko. Snáď sa mi aj počas školského roka bude dariť čítať v takomto množstve. A ako dopadol vás knihomoľský mesiac?

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára