nedeľa 25. septembra 2016

Letné čítanie- prázdniny 2016

Cez letné prázdniny som si bohato vynahradila moju nečinnosť v čítaní , ktorá u mňa vládla počas celého roka. Možno to bolo aj tým, že som mala menšiu krízu, keď ma žiadna kniha nedokázala zaujať a ja som jej čítanie vzdala už po 40 stranách. Našťastie sa mi krízu podarilo prekonať, a to vďaka trileru od jednej z mojich obľúbených spisovateliek, Ursuli Poznanskej. Saeculum bolo odrazovým mostíkom. Vďaka nemu som za prázdniny prečítala 9 kníh. A aké to teda boli?

Počet prečítaných kníh: 9
Počet prečítaných strán: 2920 



1. Ursula Poznanksi- Saeculum                                                                                                  
Od spisovateľky som už čítala Erebos, takže som mala naozaj vysoké očakávania. Spisovateľka nesklamala. Napätie a akčnosť ma nútili čítať ďalej, takže som knihu mala prečítanú za dve poobedia. Ak máte radi trilery a tajomstvá, vrelo vám ju odporúčam. 

2. Kerstin Gier- Modrá jako safír                                                                                             
Druhý diel trilógie Drahokamy bol o niečo akčnejší ako ten prvý. Príbeh bol pútavý, nechýbal ani typický autorkin humor. Čo ma však trošku mrzelo, bol príliš rozťahaný koniec. 
             
3. Glee- prázdniny na spadnutí
Knihu som čítala ako oddychovku, na čo je v konečnom dôsledku aj určená. Nehľadajte v nej žiadne zložité zápletky a siahodlhé opisy, pretože budete sklamaní. Na letné čítanie je ale ako stvorená.

4. Jodi Picoult, Samantha van Leer- Láska mezi písmenky
Výnimočný príbeh, na ktorý budem dlho spomínať. Rozprávkové bytosti ožili a ocitli sa v našom svete. Odporúčam prečítať si najprv prvý diel s názvom Between the lines, inak sa môže stať, že vám niektoré situácie nebudú dávať zmysel. Tak to bolo u mňa.


5. Jules Verne- Na kometě
Som obrovskou fanúšičkou tohto francúzskeho autora, no kniha ma sklamala. Nudný dej, žiadna akčnosť a fádne postavy. Čakala som viac. 


6. Colleen Hoover- Život jedna báseň
Knižka bola pre mňa premiérou, čo sa spisovateľky týka. Príbeh vo mne vyvolal naozaj silné emócie, takže som prehodnotila svoje záujmy a priority. Ak si chcete prečítať niečo romantické a trošku si poplakať, kniha je pre vás ako stvorená.

7. Kerstin Gier- Zelená jako smaragd
Finálny diel trilógie Drahokamy, pri ktorom som občas zaspávala, občas nedočkavo obracala stránky. Nudnejších pasáží bolo našťastie pomenej. Záver bol naozaj prekvapivý. Čakala som všetko, ale toto...Jednoznačne odporúčam.

8. Kendare Blake- Anna krví oděná
Hororová knižka s nádychom romantiky. Čo viac si želať? Príbeh ma úplne pohltil a ja som neprestala obracať stránky, kým som nedošla na koniec. Vyvrcholenie mi takmer navodilo infarkt, takže ak máte slabé srdce, nečítajte. :D Robím si srandu, určite po knihe siahnite. Stojí to za to.

9. Jodi Picoult, Samantha van Leer-Between the lines
Moja prvá a dúfam, že nie posledná, knižka v angličtine. Keďže prvý diel preložený nebol, bola som nútená siahnuť po origináli. Našťastie slovná zásoba nebola až tak zložitá a ja som takmer vôbec nepotrebovala slovník. Celý príbeh na mňa pôsobil neskutočne milým dojmom, takže som sa pri jeho čítaní usmievala ako idiot. :))

A čo vy a vaše knižné prázdniny? Koľko kníh ste stihli prečítať a aké to boli?

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára