sobota 23. apríla 2016

Jack Rozparovač je späť!

Autor:Maureen Johnsonová 
Názov: Meno hviezdy
Séria: Tiene Londýna
Diel:1
Početstrán:296
Vydavateľ: Ikar
Rok vydania: 2013
Jazyk: slovenský
Oficiálna anotácia: Rory Deveauxová, sympatická tínedžerka z Louisiany, sa s rodičmi presťahovala do Anglicka a nastúpila do internátnej školy v Londýne. Meno Jack Rozparovač jej nič nehovorí až do chvíle, kým sa po meste neroznesie strašná správa. Ktosi sa zahral na tohto päťnásobného záhadného vraha z devätnásteho storočia a svoju obeť zabil brutálnym spôsobom presne ako on. Kým sa Rory zoznamuje s novými kamarátmi, so zvláštnosťami anglického spôsobu vzdelávania aj s ďalšími novinkami - napríklad že Angličania milujú zapekanú fazuľu, hokej a že waleština znie ako reč čarodejníkov -, "rozparovačománia" zachváti celý moderný Londýn. Polícia je bezradná, nemá stopy ani svedkov. Rory na okamih zazrela muža, ktorý je podľa polície hlavný podozrivý, ale nikto iný si ho nevšimol. Prečo ho vidí iba ona? A prečo si ju vybral za nasledujúcu obeť? Vraha treba zastaviť za každú cenu, ale nie je to nad Rorine sily?

"Pomasírovala som si sluchy. Pred Rozparovačom nebolo úniku. Bol všade."

Postavy:
Hlavnou hrdinkou je Rory Deveauxová, obyčajná násťročná baba, ktorá sa so svojimi rodičmi presťahovala do Londýna. Rory mi už od začiatku knihy prišla ako neskutočné sympatická osôbka. Predsa len, prísť na novú školu, kde nikoho nepoznám a kde sa odo mňa očakáva len to najlepšie, nepatrí medzi TOP 5 na mojom zozname. Ona sa však na nič nehrala a s vervou sa vrhla naproti škole a novému prostrediu. Postupom deja som si k nej vytvárala čoraz hlbší citový vzťah. Ocenila som, že autorka hlavnú hrdinku vyobrazila ako typickú tínedžerku, s typickými problémami a realistickým správaním. Priznajme si totiž, že v dnešnej dobe je čoraz ťažšie nájsť knihu, v ktorej by sa postava chovala na svoj vek. Rory ale patrí medzi výnimky. Pociťuje strach z nového prostredia; uvažuje, ako ju medzi seba príjme kolektív a hlavne sa nehrá na hrdinku, ktorá si o sebe myslí, že spasí svet. Jednoducho dievča na pohľadanie. Ďalšou hlavnou, a tak trošku záhadnou postavou, je novodobý Jack Rozparovač. A prečo novodobý? Rozhodol sa totiž, že napodobní sériu vrážd z roku 1888. Nikým nepoznaný sa po nociach zakráda londýnskymi uličkami a zabíja ľudí, ktorí majú niečo spoločné s pôvodnými Rozparovačovými obeťami. Či už ide o meno, alebo priezvisko. Práve tajomnosť, ktorou táto postava oplýva, dodáva celému deju šmrnc. Netreba však zabudnúť ani na flegmatického policajta Stephena, výstredného Calluma či ukecanú Boo. Trojka, ktorá so sebou prináša nejedno tajomstvo...

"´Čo je?´ ozvala sa Jazza.
´Nič.´ Znova som zatiahla závesy. ´Zdalo sami, že niečo vidím.´
´Práve preto ma hnevá, že média venujú Rozparovačovi toľko pozornosti. Ľudia sa potom boja.´
Mala pravdu, no všimla som si, že aj ona zatiahla závesy na svojom okne akosi dôkladnejšie.

Prečo áno?
Na začiatok treba povedať, že knihu som si kúpila práve kvôli hororovému nádychu. Patrím
totiž to medzi ľudí, ktorí nepohrdnú záhadnými vraždami či teóriami o Jackovi Rozparovačovi. Ak teda patríte medzi milovníkov hororov, určite po knihe siahnite, nebudete ľutovať. Na svoje si prídu aj romantické duše. So zatajeným dychom budete sledovať, ako sa vyvíja vzťah medzi obyčajnou študentkou Rory a prefektom Jeromom. Zakázaná láska? Ktovie... Veľkou výhodou tejto knihy je jednoduchý štýl písania. Žiadne komplikované slovné spojenia, žiadne zdĺhavé a zbytočné opisy. Autorka šla rovno na vec. A to ani nehovorím o tom, ako svižne je kniha písaná. Ak sa raz začítate, neodložíte ju, kým nebude koniec. Vzhľadom na to, že ide o knižnú sériu, koniec tak skoro nebude. :D Ale aby som neodbočila od témy. Ďalším plusom je nádherná obálka knihy. Dievčina, ležiaca na zemi, a za ňou sa týči chlapík v obleku a vysokom klobúku. Prelínanie minulosti a súčasnosti..Ak už nič iné, upúta vás tajomnosť ukrytá v obale. :) Hrôzostrašnú atmosféru deja dopĺňajú miestami vtipné poznámky hlavných predstaviteľov. Ja osobne som uvítala malé odľahčenie atmosféry. :))

Prečo nie?
V podstate ani nevidím dôvod, prečo by ste si knihu nemali prečítať. :D Možno kvôli dlhšie rozbehávajúcemu sa začiatku, no mne osobne to až tak nevadilo, keďže som vedela, že nejako sa to začať musí. Takže, hor sa do čítania.

Hodnotenie: Moje konečné hodnotenie je 4,7/5. A áno, existuje také hodnotenie. Minimálne pri mne. :D Kniha je až na dlhší začiatok dokonalá. Ak máte iný názor, kľudne sa oňho podeľte v komentároch.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára